SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número82Instituições de formação profissional - história e perspectivas: o projeto da nova institucionalidade da educação profissional brasileira dos anos 1990 índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036

Resumo

SILVA JUNIOR, Annor da et al. Políticas públicas para a educação superior: a avaliação, a regulação e a supervisão de IES privadas em debate. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2014, vol.22, n.82, pp.215-239. ISSN 0104-4036.

This paper aims to highlight and discuss the private Higher Education School (HES) articulation around three aspects related to public policies for higher education: evaluation, regulation and supervision. The discussion is based on data collected and analyzed through five case studies. The results indicate the need to rethink public policies, especially in terms of the practical effects of government regulation on the HES and the definition of roles and functions of evaluation, regulation and supervision. These public policies interfere on the university management without evaluating their practical effectiveness. It makes the dynamics between HES and public policy take a formalistic logic, which causes damage to higher education and society.

Palavras-chave : University Management; Public Policies; Higher Education.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )