SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número87A lógica complexa da avaliaçãoEfeitos diferenciados de práticas pedagógicas no aprendizado das habilidades de leitura1Pesquisa realizada na PUC-Rio no âmbito do Projeto Observatório da Educação/Edital 2010/Capes. índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036

Resumo

PITON-GONCALVES, Jean  e  ALUISIO, Sandra Maria. Multidimensional Computer Adaptive test with educational purposes: principles and methods. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2015, vol.23, n.87, pp.389-414. ISSN 0104-4036.  https://doi.org/10.1590/S0104-40362015000100016.

The Multidimensional Computer Adaptive Test (MCAT) based on the Multidimensional Item Response Theory (MIRT) considers multiple skills in educational tests. The purpose of this paper is (i) to present theoretical and methodological support on the educational purposes of MCATs, and (ii) address the advantages and disadvantages of their application in educational tests. The literature review indicates that the MCAT is suitable for computerized tests with multiple skills, administering a smaller number of items than the traditional tests.

Palavras-chave : Multidimensional Computer Adaptive Test; Multidimensional Item Response Theory; Adaptive test; Educational assessment.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )