SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número91Avaliação externa da gestão escolar do Programa Nova Escola do Estado do Rio de Janeiro: um estudo reflexivo sobre o seu primeiro ciclo de realização (2000–2003), passados quinze anos de sua implementaçãoEstudantes universitários: sensibilidade para os fatores da sustentabilidade índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036

Resumo

NASCIMENTO, João Paulo Rodrigues do  e  VIEIRA, Maria das Graças. Institutionalization the challenges of higher education in distance mode: the vision of managers of a federal university. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2016, vol.24, n.91, pp.308-336. ISSN 0104-4036.  https://doi.org/10.1590/S0104-40362016000200003.

This study presents the specifics of de that constitute challenges for this type of education is institutionalized in higher education institutions. We conducted a survey of academic managers associated with undergraduate courses on offer in UFRN by establishing a profile of these through the identification of their roles, units of capacity and service time. This study takes a qualitative nature, through participatory research, considering that it was intentional non-probabilistic sample. The results indicate that the process of institutionalization is still in an embryonic stage, although they acknowledge the efforts of academic managers in understanding the importance of distance mode at the moment, with the inclusion of information and communication technologies.

Palavras-chave : Distance education; Higher education; Institutionalization.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )