SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número93Formação e capacitação de docentes para atuar com alunos com deficiência auditiva: um estudo no Instituto Federal do Espírito Santo – IFESDo texto ao contexto: o Programa Ensino Médio Inovador em movimento índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036

Resumo

FERNANDES, Gilberto Pereira; GONCALVES, Paulo  e  AMORIM, Antonio. Technological resources management in Bahia State colleges: the multiple possibilities of pedagogical action in the EJA. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2016, vol.24, n.93, pp.890-909. ISSN 0104-4036.  https://doi.org/10.1590/S0104-40362016000400006.

This article aims to meet the technological tools available, in six public schools of the State of Bahia, taking as a reference the municipalities of Eunápolis and Lauro de Freitas. From a quantitative research and bibliographical incursions, has drawn up a questionnaire that was answered by the school manager, addressing issues such as: quantity, quality, access and use by teachers and students of computational media, and technological resources in teaching/learning context. The results point to a number of contradictions in the use of technological equipment in schools, requiring a redefinition of the program.

Palavras-chave : Pedagogical action; School management; Technological resources.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )