SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número100Avaliar a liderança em contexto educativo: um teste baseado na perspectiva complexa das competênciasO papel da educação na realização do capital humano dos jovens: análise filosófica social índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036versão On-line ISSN 1809-4465

Resumo

DONOSO-DIAZ, Sebastián; ITURRIETA, Tomás Neira  e  TRAVERSO, Gonzalo Donoso. Early warning systems for students at risk of abandonment of higher education. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2018, vol.26, n.100, pp.944-967. ISSN 1809-4465.  https://doi.org/10.1590/S0104-40362018002601494.

The massive incorporation of students into higher education in Latin America implies a challenge, due to the large presence of vulnerable students, related to a high probability of not finishing their studies. The advances in strategies and actions for retention, after four decades of theoretical-practical development in this area, have generated early warning systems to detect these students in a timely manner and to adopt measures that significantly reduce their risk of abandonment. The text, of a documentary nature, goes into the framework of the growing initiatives for retention, systematizing some of its progress and the challenges of implementing these initiatives.

Palavras-chave : Retention of Students; Higher Education; Early Warning Systems.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )