SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número110O que o PISA para Escolas revela sobre uma Rede de Ensino no Brasil? A experiência da Fundação Cesgranrio em 2019Regulamentação e aplicação dos direitos e obrigações educacionais na Hungria índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036versão On-line ISSN 1809-4465

Resumo

MOREIRA, Antonio Flavio Barbosa. Teacher´s training and curriculum: questions for debate. Ensaio: aval. pol. públ. educ. [online]. 2021, vol.29, n.110, pp.35-50.  Epub 13-Jan-2021. ISSN 1809-4465.  https://doi.org/10.1590/s0104-40362020002802992.

This article provides a theoretical analysis of the initial teacher training and its relationship with the curriculum. Based on the arguments raised, we seek to configure a conception of quality in school and in teacher training, analyzing the initial training comprehensively, in order to avoid partialities and fractions. As conclusions, it is pointed out that this training cannot be seen only as a practical activity, based on instrumental rationality, but as an intellectual activity, guided by the conscious exercise of criticism and by a humanist posture.

Palavras-chave : Teacher training; Curriculum; Humanism.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )