SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número15Sim à garantia para a infância e juventude do exercício dos direitos elementares da pessoa humana. Não à diminuição da imputabilidade penalA dimensão ambiental da educação escolar de 1.ª-4.ª séries do ensino fundamental na rede escolar pública da cidade de Paranaguá índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educar em Revista

versión impresa ISSN 0104-4060

Resumen

VILANOVA, Edvalda Cecília Abud. A relação educador-educando no projeto axé. Educ. Rev. [online]. 1999, n.15, pp.155-159. ISSN 0104-4060.

This paper deals with teacher-student relationship in the AXÉ project. As if imitating dating steps, the fragile teaching task together with its different values besides other world views start conflicts which can be dealt with once we can find a compromised educator (teacher) who can set his/her political/ pedagogical actions very clearly. This paper also describes procedures and the working structure of AXÉ project, which emphasizes the teacher’s role as a model.

Palabras clave : Teacher-Student Relationship; Excluded Teenagers; AXÉ Project.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )