SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número15A dimensão ambiental da educação escolar de 1.ª-4.ª séries do ensino fundamental na rede escolar pública da cidade de ParanaguáA crise da educação especial: uma reflexão política e antropológica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educar em Revista

versión impresa ISSN 0104-4060

Resumen

FARACO, Carlos Alberto  y  CASTRO, Gilberto de. Por uma teoria lingüística que fundamente o ensino de língua materna (ou de como apenas um pouquinho de gramática nem sempre é bom). Educ. Rev. [online]. 1999, n.15, pp.179-187. ISSN 0104-4060.

Linguistic criticism on traditional native language teaching has raised important questions about the teaching of grammar, reading and writing. Nonetheless, answers to these questions have been more practical than theoretical. This paper aims at thinking over problems in Portuguese teaching, from a broader theoretical viewpoint on language, which is based upon theories, proposed by the Russian Mikhail Bakhtin.

Palabras clave : Bakhtin; Linguistics; Native Language; Teaching.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )