SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número17Currículo, reformas e a questão da formação humana: uma reflexão a partir da Teoria Crítica da SociedadeDiscutindo o currículo "por dentro": contribuições da pesquisa etnográfica índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educar em Revista

versão impressa ISSN 0104-4060

Resumo

MOREIRA, Laura Ceretta  e  BAUMEL, Roseli C. Rocha de C.. Currículo em educação especial: tendências e debates. Educ. Rev. [online]. 2001, n.17, pp.125-137. ISSN 0104-4060.

The text discusses curriculum in special education and how much both themes are receiving attention now as much of educational reforms, research and school  community, even if, with different concern forms. Its aiming curricula tendencies in special teaching that, historically, were characterized by segregate proposals, that legitimated inadequate and alienating curricula, this many times contributed to childish the student considered deficient. Is presented considerations about the curriculum´s current tendencies in Brazilian special education above all, the referring to curricula adaptations.

Palavras-chave : Curriculum; Special Education; Special Educational Needs.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )