SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número19Olhos na América: uma leitura dos relatórios de C. HippeauAproximações entre capital humano e qualidade total na educação índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educar em Revista

versão impressa ISSN 0104-4060

Resumo

CAINELLI, Marlene Rosa. The history taugh in the teaching of reading for young and adults: national curricula parameters and. the sense of past in popular education. Educ. Rev. [online]. 2002, n.19, pp.187-198. ISSN 0104-4060.

This article intent analyses how the conception of history appear on the curriculum purpose to the education of juvenile and adult, have as principal font of analysis the Parameters National Curriculum, to as much will be approach questions relating to production of parameters in the Brazilian education and the pedagogical elaboration of their contends.

Palavras-chave : Popular Education; Teaching History; Curriculum.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )