SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número21A função da escola-igreja no processo de colonização de Alta Floresta - Mato GrossoPedagogia e literatura: crianças e bichos na literatura infantil de Clarice Lispector índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educar em Revista

versão impressa ISSN 0104-4060

Resumo

PIRES, Luiz Fernando  e  PIRES, Carlos Henrique. From "natural" knowledge to elaborate knowledge: possibilities via generator objects. Educ. Rev. [online]. 2003, n.21, pp.01-09. ISSN 0104-4060.

During the last years many discussions have occurred about the new methodological tendencies in the high school. One of the several conceptions utilizes generator objects. This article presents a manner to work with this conception, emphasizing the dialogical process as a mediating agent for the construction of scientific knowledge.

Palavras-chave : Physics Teaching; Generator Objects; Dialogical Process.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )