SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número22Concepções sobre os procedimentos de intervenção e avaliação de profissionais em estimulação precoce25 anos do programa de pós-graduação em educação da UFPR índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educar em Revista

versão impressa ISSN 0104-4060

Resumo

GRUGINSKI, Erasmo et al. What is behind papers evaluation of “vestibular”?. Educ. Rev. [online]. 2003, n.22, pp.357-375. ISSN 0104-4060.

Our objective in this article is to report our experience in rating written texts, which were part of the Federal University of Paraná entrance examination for the year 2003. More than a theoretical discussion of linguistic issues in text rating, the article presents the methodology used in the evaluation process, which reached positive results.

Palavras-chave : Writing; Evaluation; College Entrance Examination.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )