SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número34O aprendizado da docência: vozes em composição e disputa na constituição da experiência da profissionalidade índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educar em Revista

versão impressa ISSN 0104-4060

Resumo

OLIVEIRA, Teresa et al. Compreendendo a aprendizagem da linguagem científica na formação de professores de ciências. Educ. Rev. [online]. 2009, n.34, pp.19-33. ISSN 0104-4060.

After the contextualization of the Portuguese curricular basic school science reform, an innovative didactic work proposal was presented to be applied in the classroom by science teachers - "design-based research (DBR)". With this approach we intend to solve teachers and researchers problems like the implementation of research-oriented practice and to decrease the gap between educational research and teacher practice. The above-mentioned approach integrates the scientific language teaching, crucial for scientific literacy and scientific culture. The teachers' training, as a challenge to solve those problems is a privileged field for analysis.

Palavras-chave : Design-Based Research; Curricular Reform in Portugal; Didactics of Science Teaching; Scientific Language; Training of Science Teachers.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )