SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número34Sentidos da educação cidadã no BrasilAtividades lúdicas no ensino de ciências: uma adaptação metodológica através do teatro para comunicar a ciência a todos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educar em Revista

versión impresa ISSN 0104-4060

Resumen

CAVALARO, Adriana Gentilin  y  MULLER, Verônica Regina. Educação física na educação infantil: uma realidade almejada. Educ. Rev. [online]. 2009, n.34, pp.241-250. ISSN 0104-4060.

The objective of this study was to verify the possibility of inserting the teacher of physical education in the infantile education. For that, took place a bibliographical and documental qualitative research. Starting from the categories: movement, affectivity and interaction, we emphasized that professional's importance in the learning process and infantile development. We also searched out to understand his/her relevance for the first childhood as well as the role of this discipline translated in corporal culture in this school extent.

Palabras clave : Physical Education; Pedagogy; Infantile Education.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )