SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número36Autoestima e desempenho escolar em matemática: contribuições teóricas sobre a problematização das relações entre cognição e afetividadeO afeto como um processo de desenvolvimento ecológico índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educar em Revista

versão impressa ISSN 0104-4060

Resumo

GARVEY, Andrea  e  SILVA, Micheline. Development of communication, self and emotions in childhood: contributions from the relational and dialogical perspectives. Educ. Rev. [online]. 2010, n.36, pp.55-64. ISSN 0104-4060.

The present paper shares some reflections on the implication of conceptualizing the development of communication, self and emotions as a relational and dialogical process. It is our contention that the analysis of self, emotions and communication cannot be divorced from one another. We view emotions as relational and dialogical experiences lived in bodies that co-exist in relation to other bodies, thereby fostering the development of a differentiated, yet connected, sense of self, starting during infancy and unfolding throughout childhood.

Palavras-chave : Emotions; Self; Communication; Dialogical Perspective; Self-Organization.

        · resumo em Português     · texto em Inglês     · Inglês ( pdf )