SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número37A produção de raios X contextualizada por meio do enfoque CTS: um caminho para introduzir tópicos de FMC no ensino médioRelações interétnicas em uma escola pública no sul do Brasil (1951-1964) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educar em Revista

versión impresa ISSN 0104-4060

Resumen

FERREIRA, Carlos Alberto. Práticas de regulação das aprendizagens de estagiários do 1º ciclo do ensino básico de Portugal. Educ. Rev. [online]. 2010, n.37, pp.211-239. ISSN 0104-4060.

The study of learning regulation practices of primary school trainee teachers allowed us to conclude that, by following the practice of continuous formative assessment, the regulation focuses, especially, on the students’ learning difficulties. They use corrective regulation strategies but also interactive regulation ones. The regulation strategies of the student’s different working and learning rhythms were more conditioned.

Palabras clave : Learning Regulation; Corrective Strategies; Interactive Strategies.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )