SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número37A produção de raios X contextualizada por meio do enfoque CTS: um caminho para introduzir tópicos de FMC no ensino médioRelações interétnicas em uma escola pública no sul do Brasil (1951-1964) índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educar em Revista

versão impressa ISSN 0104-4060

Resumo

FERREIRA, Carlos Alberto. Práticas de regulação das aprendizagens de estagiários do 1º ciclo do ensino básico de Portugal. Educ. Rev. [online]. 2010, n.37, pp.211-239. ISSN 0104-4060.

The study of learning regulation practices of primary school trainee teachers allowed us to conclude that, by following the practice of continuous formative assessment, the regulation focuses, especially, on the students’ learning difficulties. They use corrective regulation strategies but also interactive regulation ones. The regulation strategies of the student’s different working and learning rhythms were more conditioned.

Palavras-chave : Learning Regulation; Corrective Strategies; Interactive Strategies.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )