SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issueNUMEROESPECIAL02Imagens em avalia-ação: uma pesquisa-ação sobre o uso de matérias televisivas em aulas de educação físicaVamos fazer da nossa vida uma obra de arte? author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Educar em Revista

Print version ISSN 0104-4060

Abstract

GELATTI, Lilian Schwab; PREMAOR, Vânia Ben  and  ARAUJO, Alexandre Ramos de. Tutoria na educação a distância: proposta do curso de licenciatura em pedagogia a distância da Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS. Educ. Rev. [online]. 2010, n.numeroespecial02, pp.153-172. ISSN 0104-4060.

This article presents the tutoring pedagogical approach from the distance learning Undergraduate Course in Pedagogy - Licentiateship (PEAD), from the Education College of UFRGS (Brazil). It discusses the pedagogical, social and organizing tutors’ functions according to the course’s theoretical-practical guidelines.

Keywords : Tutoring; Pedagogical Approach; Distance Education; Higher Education.

        · abstract in Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )