SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 númeroNUMEROESPECIAL02Imagens em avalia-ação: uma pesquisa-ação sobre o uso de matérias televisivas em aulas de educação físicaVamos fazer da nossa vida uma obra de arte? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educar em Revista

versión impresa ISSN 0104-4060

Resumen

GELATTI, Lilian Schwab; PREMAOR, Vânia Ben  y  ARAUJO, Alexandre Ramos de. Tutoria na educação a distância: proposta do curso de licenciatura em pedagogia a distância da Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS. Educ. Rev. [online]. 2010, n.numeroespecial02, pp.153-172. ISSN 0104-4060.

This article presents the tutoring pedagogical approach from the distance learning Undergraduate Course in Pedagogy - Licentiateship (PEAD), from the Education College of UFRGS (Brazil). It discusses the pedagogical, social and organizing tutors’ functions according to the course’s theoretical-practical guidelines.

Palabras clave : Tutoring; Pedagogical Approach; Distance Education; Higher Education.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )