SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 númeroNUMEROESPECIAL02Educação para além da formação do trabalhador alienadoO serviço especial de saúde pública e suas ações de educação sanitária nas escolas primárias (1942-1960) índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educar em Revista

versão impressa ISSN 0104-4060

Resumo

ZIBETTI, Marli Lúcia Tonatto  e  PEREIRA, Sidnéia Ribeiro. Mulheres e professoras: repercussões da dupla jornada nas condições de vida e no trabalho docente. Educ. Rev. [online]. 2010, n.numeroespecial02, pp.259-276. ISSN 0104-4060.

From a gender perspective, this study, with qualitative approach, discusses women's life and work conditions when they work for children education at public schools concerning the first grades of elementary education in the interior of Rondonia State, Brazil. The results reveal bad conditions of life and work for these women who, besides being teachers, have to take care of their houses and do not have social assistance. Being women, housewives and teachers bring negative consequences to their lives and their job as educators.

Palavras-chave : Gender; House Holding; Teaching Work; Double Duty.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )