SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número42Ensino de história e formação de professores: narrativas de educadoresPesquisa em educação: confluências entre didática, história e antropologia índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educar em Revista

versão impressa ISSN 0104-4060

Resumo

ABUD, Katia Maria. A guardiã das tradições: a história e o seu código curricular. Educ. Rev. [online]. 2011, n.42, pp.163-171. ISSN 0104-4060.

This paper studies the permanency of some contents of Brazil's History in school programs. It refers to the first formulations of curricular programs in the discipline of the Pedro II Secondary School to the curriculum proposals raised in the late twentieth century, to analyze the schools conception of History. It is based on the concept of code curriculum formulated by Raimundo Cuesta Fernández, who understands how a social tradition consists of ideas and principles and practices of a group professionals practices who help to set school history as a discipline.

Palavras-chave : Didactic of History; History Teaching; History Contents.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )