SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número47Os conteúdos étnico-raciais na educação brasileira: práticas em cursoDilemas e aporias subjacentes aos processos de implementação da Lei 10.639/2003 índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educar em Revista

versão impressa ISSN 0104-4060

Resumo

OLIVEIRA, Elânia de. A Lei 10.639/2003 e a escola de educação especial: um desafio a mais para a formação de professores. Educ. Rev. [online]. 2013, n.47, pp.85-95. ISSN 0104-4060.

The paper presents elements for a reflection on the implementation of Article 26-A of the LDB (modified by Law 10.639/2003 and 11.645/2008) in the light of the challenges of special education. The article examines the pedagogical practices in the context of a school specializing in deaf education. Data collected in a school in the Southeast, the national research “Pedagogical practices with ethnic-racial relations in the school from the perspective of Law 10.639/2003”, in an educational institution specialized in caring for deaf students, suggest that in addition to specific training for professionals, education for the ethnic-racial relations is also an urgent demand.

Palavras-chave : Pedagogical Practices; Special Education; Law 10.639/2003.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )