SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número49Cultura mundial y mundos de significado culturalmente específicosNe pas toucher aux oeuvres: o princípio da (in)tangibilidade da obra de arte no contexto de sua exibição e suas (contra) significações pedagógicas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educar em Revista

versión impresa ISSN 0104-4060

Resumen

BUENO, Sinésio Ferraz. Theodor Adorno e Hannah Arendt: confluências no campo da filosofia da educação. Educ. Rev. [online]. 2013, n.49, pp.299-307. ISSN 0104-4060.

The aim of this paper is to analyze the confluences between the thinking of philosophers Theodor Adorno and Hannah Arendt in critiquing totalitarianism and fascism in the post-World War II period. Looking for approximation between the works of both philosophers, the most relevant aspects of this criticism for the philosophy of education will be explicited.

Palabras clave : Critical Theory; Philosophy of Education; Authoritarian Personality; Fascism; Totalitarianism.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )