SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número72O Cantinho da Leitura como prática de letramento literárioA formação básica de docentes de educação infantil em língua escrita e literatura. O caso da Universidade Autônoma de Barcelona - UAB índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educar em Revista

versão impressa ISSN 0104-4060versão On-line ISSN 1984-0411

Resumo

RODRIGUES, Sílvia de Fátima Pilegi. Reading strategies - state of art. Educ. Rev. [online]. 2018, vol.34, n.72, pp.111-130. ISSN 1984-0411.  https://doi.org/10.1590/0104-4060.62761.

The purpose of this text is to present a research on reading strategies balance, taking as reference the publications in three bases: theses and dissertations, congress proceedings of national events of the area and articles in periodicals. The starting point was the presence of the expression “reading strategy” in the publication’s title. After this registration, the abstract was read to analyze: the theoretical basis and the confluence (or not) between the authors, the methodology employed, among other elements.

Palavras-chave : Reading Strategies; Reading; Literacy..

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )