SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37Questão de mérito: o acesso às vagas remanescentes em uma escola pública municipal GonçalenseApresentação - Criatividade e emoção na educação como desafio índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educar em Revista

versão impressa ISSN 0104-4060versão On-line ISSN 1984-0411

Resumo

MEIRA, Marina  e  BONAMINO, Alicia. Implementation study contributions to education policy analysis: a brief discussion of the context of BNCC implementation. Educ. Rev. [online]. 2021, vol.37, e78979.  Epub 09-Nov-2021. ISSN 1984-0411.  https://doi.org/10.1590/0104-4060.78979.

By turning to contributions from the fields of Political Science and Public Administration, the present article aims to conduct a brief review on implementation studies, originally divided into two contrasting schools. It also discusses Matland’s (1995) synthesizing model developed in the 1990s to reconcile such approaches, by articulating two important attributes by which policies are differentiated. Finally, it investigates how levels of conflict/ambiguity have varied in recent education policies, especially those focused on curriculum standards, such as the Parâmetros Curriculares Nacionais - PCNs [National Curricular Parameters] and Base Nacional Comum Curricular - BNCC [Common National Curricular Base].

Palavras-chave : Policy implementation; BNCC; PCNs; Curriculum..

        · resumo em Português     · texto em Português | Inglês     · Português ( pdf ) | Inglês ( pdf )