SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37Avaliação participativa e continuidade nas instituições educativas de zero a seis anos: uma pesquisa-intervenção em um bairro da cidade de PalermoProcessos avaliativos e docência na Educação Infantil: diálogos cotidianos índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educar em Revista

versão impressa ISSN 0104-4060versão On-line ISSN 1984-0411

Resumo

BARCELOS, Marciel  e  SANTOS, Wagner dos. (Re)creating spaces and sharing knowledge: Evidential Evaluation as a central axis of pedagogical work of Physical Education in Early Childhood Education. Educ. Rev. [online]. 2021, vol.37, e78130.  Epub 07-Nov-2021. ISSN 1984-0411.  https://doi.org/10.1590/0104-4060.78130.

The article analyzes evidential evaluation in Physical Education classes in Early Childhood Education, focusing on the production of assessment practices and their experiences. It takes the perspective of an existential Research-action method, carried out with a teacher trained in Physical Education and 17 children from a Municipal Unit of Early Childhood Education in Vila Velha, Espírito Santo (ES), Brazil. The data showed the potential of the evidential evaluation in that context, articulating the assessment practices and the children's narratives to give visibility to the memory of the formative path.

Palavras-chave : Assessment; Physical Education; Early Childhood education.

        · resumo em Português     · texto em Português | Inglês     · Português ( pdf ) | Inglês ( pdf )