SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número33Educação escolar indígena: estado e movimentos sociaisEducação e povos indígenas: legislação e experiência com produção de material didático de autoria indígena na Bahia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista da FAEEBA: Educação e Contemporaneidade

versión impresa ISSN 0104-7043

Resumen

TUXA, Rosilene Cruz de Araújo. Gerenciamento da educação escolar indígena, poder público e a relação com o movimento indígena: experiência e reflexão. Revista da FAAEBA: Educação e Contemporaneidade [online]. 2010, vol.19, n.33, pp.51-60. ISSN 0104-7043.

This article aims to socialize a new dimension in the Indigenous Educational Field. It may be considered “new” because based on the current living conditions of contemporary societies, it is necessary to reaffirm the indigenous ethnic and cultural identity through a specific educational model showing that there are other possible ways to understand and value human existence and, from this point of view, conceptualize the struggle of the indigenous movement in order to make effective the public policies related to indigenous school education.

Palabras clave : Transcultural Education; Public Policies to Indigenous School Education; Sustainable Development.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )