SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número33A educação escolar entre os Tupinambá da Serra do Padeiro: reflexões sobre a prática docente e o projeto comunitárioPráticas culturais juvenis: máscaras contemporâneas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista da FAEEBA: Educação e Contemporaneidade

versión impresa ISSN 0104-7043

Resumen

FERREIRA, Lucelena. A sedução despedaçada: representações e práticas de leitura de alunos do ensino médio de uma escola pública carioca. Revista da FAAEBA: Educação e Contemporaneidade [online]. 2010, vol.19, n.33, pp.201-213. ISSN 0104-7043.

This paper aims to understand the representations and practices of reading of concluding students in a Rio de Janeiro public high school. The focus of research is how teaching of language and literature influences the relationship of students with reading. The concept of representations used is based on Roger Charter’s ideas, who identified them as classification and judgment schemes that organize world understanding. Data was collected through fieldwork. Data analysis showed that, for most students, teacher do not achieve its goal of contributing to the literacy of students.

Palabras clave : Literacy; Representations; Practices.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )