SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número34Articulação do trabalho e da educação do campo: uma leitura sócio-histórica da construção de dois projetos distintosEconomia solidária e processo de incubação: a experiência da Universidade Federal de Sergipe índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista da FAEEBA: Educação e Contemporaneidade

versão impressa ISSN 0104-7043

Resumo

ARAUJO, Sandra Regina Magalhães de. Educadores do campo: descobrindo os caminhos da formação inicial para os monitores das Escolas Famílias Agrícolas do Estado da Bahia. Revista da FAAEBA: Educação e Contemporaneidade [online]. 2010, vol.19, n.34, pp.131-144. ISSN 0104-7043.

This paper aims at presenting theoretical reflections upon rural teachers formation, on the base of an experience of initial formation for monitors in the School Farm Family from the state of Bahia, through an agreement with the State University of Bahia. We present a theoretical debate, first discussing contemporary questions related to rural education, then questions related to public policies in teachers formation, among them, the formation of rural teachers. We present next, the methodological bases of our studies and describe the program objectives and motivation. Finally, we highlight the research relevance considering as references the official statistics about this level of schooling for educators who work in rural schools.

Palavras-chave : Teachers Education; Public Policies; School Farm Family; Alternance Pedagogy.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )