SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número35A dimensão da espiritualidade no processo de constituição identitária do professorCinema e religião em Santo Forte, de Eduardo Coutinho índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista da FAEEBA: Educação e Contemporaneidade

versión impresa ISSN 0104-7043

Resumen

SILVA, Maria Edi da  y  CAMPOS, Roberta Bivar Carneiro. Ciclos festivos na escola pública e pluralismo religioso: conflitos e interações. Um ensaio por uma abordagem teórico-metodológica do estudo da festa no espaço escolar. Revista da FAAEBA: Educação e Contemporaneidade [online]. 2011, vol.20, n.35, pp.31-40. ISSN 0104-7043.

Taking public schools as an empirical field, the objective of this paper is to contribute to the debate about religious diversity in such space and comprehend, by the analysis of the traditional feasts cycles, the interaction/sociability of agents involved in this context. School feasts, historically based upon religious elements, are periods of significant collective experience, reclamations, and recognition search. The reconfiguration of these feasts help us to think about the objectives of these moments, the agents’ interaction and about the ways they are represented and respected in their religious identity.

Palabras clave : School; Religion; Recognition.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )