SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número35A dimensão da espiritualidade no processo de constituição identitária do professorCinema e religião em Santo Forte, de Eduardo Coutinho índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista da FAEEBA: Educação e Contemporaneidade

versão impressa ISSN 0104-7043

Resumo

SILVA, Maria Edi da  e  CAMPOS, Roberta Bivar Carneiro. Ciclos festivos na escola pública e pluralismo religioso: conflitos e interações. Um ensaio por uma abordagem teórico-metodológica do estudo da festa no espaço escolar. Revista da FAAEBA: Educação e Contemporaneidade [online]. 2011, vol.20, n.35, pp.31-40. ISSN 0104-7043.

Taking public schools as an empirical field, the objective of this paper is to contribute to the debate about religious diversity in such space and comprehend, by the analysis of the traditional feasts cycles, the interaction/sociability of agents involved in this context. School feasts, historically based upon religious elements, are periods of significant collective experience, reclamations, and recognition search. The reconfiguration of these feasts help us to think about the objectives of these moments, the agents’ interaction and about the ways they are represented and respected in their religious identity.

Palavras-chave : School; Religion; Recognition.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )