SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número38Enlaces entre subjetividade, percepção e produção de sentido na gestão escolarInovação da gestão dos saberes escolares: fator de promoção da qualidade do trabalho pedagógico. índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista da FAEEBA: Educação e Contemporaneidade

versão impressa ISSN 0104-7043

Resumo

FREITAS, Kátia Siqueira de; CHACON, Fabio  e  GIRLING, Robert Henriques. Políticas de educação e formação de educadores: uma relação necessária. Revista da FAAEBA: Educação e Contemporaneidade [online]. 2012, vol.21, n.38, pp.105-113. ISSN 0104-7043.

The text is directed as a provocation to those who define educational policies and to the professors who educate would be teachers. We propose a relational, and pragmatic relation between national educational policies and discourses about them. We aim to provide an opportunity for reflection on the democratic context and make proposals that can improve the training and performance of teachers, in a way more in line with today socioeconomic, cultural and political realities. We propose evaluation, monitoring and tracking of programs in order to provide transparency, responsibility toward the public and examination of the impact of these programs. The text is based on ideas already expressed in some previous publications and seeks to move the discussion forward.

Palavras-chave : Educational Policy; Educational Leaders Training; Quality of Educational Leaders Training; Educational Quality.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )