SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número38Processo de Bolonha: reforma e gestão universitária para a internacionalização da educação superior na União EuropeiaImplementação de planos de ações articuladas municipais: achados de uma pesquisa de avaliação índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista da FAEEBA: Educação e Contemporaneidade

versión impresa ISSN 0104-7043

Resumen

LOUIS, Roland  y  BAKARY, Sammadé. Avaliação do dispositivo de formação contínua dos professores das escolas fundamentais do Mali: o caso das comunidades de aprendizagem. Revista da FAAEBA: Educação e Contemporaneidade [online]. 2012, vol.21, n.38, pp.139-149. ISSN 0104-7043.

This paper presents an approach to evaluation of training Program that has been set up in Mali to improve teaching and learning in primary schools of the country. Indeed, the Ministry of Education of Mali had made the choice of a particular model of continuing education of teachers named: Teacher Learning Communities. After more than three years of operation of the model, an evaluation of this program was driven by the main author. This evaluation had the following objectives: to provide the necessary information for making decisions about the patches to be made and to 1prepare a group of local assessors in order to conduct such a program evaluation on a periodic basis.

Palabras clave : Keywords; Evaluation of Training Program; Stufflebeam Model; Learning Communities.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )