SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número40A verdade ontológica de Luigi Pareyson: implicações para a pesquisa em educaçãoDiscurso, demandas e fronteira: articulações teórico-metodológicas na análise de textos curriculares índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista da FAEEBA: Educação e Contemporaneidade

versão impressa ISSN 0104-7043

Resumo

MAKNAMARA, Marlécio  e  PARAISO, Marlucy Alves. Pesquisas pós-críticas em educação: notas metodológicas para investigações com currículos de gosto duvidoso. Revista da FAAEBA: Educação e Contemporaneidade [online]. 2013, vol.22, n.40, pp.41-53. ISSN 0104-7043.

This work aims to point out some theoretical and methodological notes of post-critical investigations in education. We start highlighting some characteristics of post-critical theorizing about education. Then, we present how investigating the teachings from music can be productive in a post-critical perspective. Considering musical discourses and its subjects’ constitutions, we also highlight some procedures of post-critical researches that use the discourse analysis theory based on Michel Foucault. Lastly, we bring some final remarks on the importance of a commitment to investigating the education process and to writing about it from a post-critical perspective, especially when investigating musical discourses.

Palavras-chave : Post-Critical Theories; Research in Education; Musical Discourse Analysis.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )