SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número41A neurociência na formação de professores: um estudo da realidade brasileira índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista da FAEEBA: Educação e Contemporaneidade

versión impresa ISSN 0104-7043

Resumen

BORBA, Valquíria Claudete Machado; PEREIRA, Monalisa dos Reis Aguiar  y  SANTOS, Adelino Pereira dos. Leitura e escritura: processos cognitivos, aprendizagem e formação de professores. Revista da FAAEBA: Educação e Contemporaneidade [online]. 2014, vol.23, n.41, pp.19-26. ISSN 0104-7043.

This paper aims to present a general view of the contributions and researches on cognitive processes of reading and writing learning based on neuroscience and emphasizing the importance of this knowledge for meaningful pedagogical practice on the development of reading and writing. For that, we bring fundamental concepts for comprehending the neuroscience perspective of language acquisition according to the connectionist approach.

Palabras clave : Cognitve Processes; Reading; Writing; Pedagogical Practice.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )