SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número41A neurociência na formação de professores: um estudo da realidade brasileira índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista da FAEEBA: Educação e Contemporaneidade

versão impressa ISSN 0104-7043

Resumo

BORBA, Valquíria Claudete Machado; PEREIRA, Monalisa dos Reis Aguiar  e  SANTOS, Adelino Pereira dos. Leitura e escritura: processos cognitivos, aprendizagem e formação de professores. Revista da FAAEBA: Educação e Contemporaneidade [online]. 2014, vol.23, n.41, pp.19-26. ISSN 0104-7043.

This paper aims to present a general view of the contributions and researches on cognitive processes of reading and writing learning based on neuroscience and emphasizing the importance of this knowledge for meaningful pedagogical practice on the development of reading and writing. For that, we bring fundamental concepts for comprehending the neuroscience perspective of language acquisition according to the connectionist approach.

Palavras-chave : Cognitve Processes; Reading; Writing; Pedagogical Practice.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )