SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número51Aprendizagem profissional no estágio em creche: representatividade e significado atribuído a dimensões da pedagogia. índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista da FAEEBA: Educação e Contemporaneidade

versão impressa ISSN 0104-7043

Resumo

OLIVEIRA-FORMOSINHO, Júlia  e  FORMOSINHO, João. Teacher education as a relational pedagogy. Revista da FAEEBA: Educação e Contemporaneidade [online]. 2018, vol.27, n.51, pp.19-28. ISSN 0104-7043.  https://doi.org/10.21879/faeeba2358-0194.2018.v27.n51.p19-28.

This article presents the interactivity between childhood pedagogy and the pedagogy of teacher education, focusing on participatory perspectives as a means to professional development and children’ learning. The roles of pedagogical mediation are compared at the level of initial training and context based professional education through listening to the central actors - trainees and trainers. All the process is presented as a relational pedagogy in the scope of a theory of human development.

Palavras-chave : Initial Teacher Education; Context Based Teacher Education; Pedagogic Mediation; Relational Pedagogy.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )