SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 issue56BIOGRAPHICAL AND NARRATIVE METHODOLOGIES AND THEIR CONTRIBUTIONS TO THE DEVELOPMENT OF ANTHROPOLOGICAL PROCESSES AROUND HEALTH AND SICKNESS IN RURAL COMMUNITIESINTERCULTURAL DIALOGUE AS A METHOD FOR ARTICULATING AN EXPERIENCE BETWEEN STUDENTS FROM BRAZIL AND THE UNITED KINGDOM author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Revista da FAEEBA: Educação e Contemporaneidade

Print version ISSN 0104-7043On-line version ISSN 2358-0194

Abstract

ROJAS, Alexander Medina  and  GAVIRIA, Ricardo Castaño. DA ORGANIZAÇÃO À CULTURA ESCOLAR: ABORDAGEM COMPLEXA E DESAFIOS PARA PENSAR A GESTÃO EM CHAVE ANTROPOLÓGICA. Revista da FAEEBA: Educação e Contemporaneidade [online]. 2019, vol.28, n.56, pp.90-101.  Epub Oct 14, 2020. ISSN 2358-0194.  https://doi.org/10.21879/faeeba2358-0194.2019.v28.n56.p90-101.

Este artigo é o resultado parcial do processo de conceituação da pesquisa de doutorado denominada Elementos que constituem a cultura escolar em um contexto rural. São exploradas as relações teóricas e epistemológicas entre organização escolar e cultura escolar, o papel do gestor em uma perspectiva crítica da gestão educacional. Da mesma forma, componentes do currículo, da formação e o contexto cultural são abordados para propor uma alternativa com elementos que permitam realizar ações que abordem a gestão com outro olhar.

Keywords : Cultura escolar; Organização escolar; Gestão educacional.

        · abstract in English | Spanish     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )