SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número56METODOLOGIAS BIOGRÁFICAS E NARRATIVAS E SUAS CONTRIBUIÇÕES PARA O DESENVOLVIMENTO DE PROCESSOS ANTROPOLÓGICOS EM TORNO DA SAÚDE E DA DOENÇA NAS COMUNIDADES RURAISO DIÁLOGO INTERCULTURAL COMO MÉTODO PARA ARTICULAR UMA EXPERIÊNCIA ENTRE ESTUDANTES DO BRASIL E REINO UNIDO índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista da FAEEBA: Educação e Contemporaneidade

versão impressa ISSN 0104-7043versão On-line ISSN 2358-0194

Resumo

ROJAS, Alexander Medina  e  GAVIRIA, Ricardo Castaño. FROM SCHOOL ORGANIZATION TO SCHOOL CULTURE COMPLEX APPROACH AND CHALLENGES TO THINK EDUCATION IN ANTHROPOLOGICAL KEY. Revista da FAEEBA: Educação e Contemporaneidade [online]. 2019, vol.28, n.56, pp.90-101.  Epub 14-Out-2020. ISSN 2358-0194.  https://doi.org/10.21879/faeeba2358-0194.2019.v28.n56.p90-101.

This paper is the partial result of the conceptualization exercise of the doctoral research called Elements that constitute the school culture in a rural context. The theoretical and epistemological relationships between school organization, school culture and the role of the educational manager in a critical perspective of education are explored. Likewise, curriculum, training and context components are approached to propose an alternative with elements that allow undertaking actions that address educational management with another look.

Palavras-chave : School culture; School organization; Education management.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )