SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número65EDUCAÇÃO E TECNOLOGIAS CONTEMPORÂNEAS: NARRATIVAS DIGITAIS DE JOVENS EM VÍDEO-CARTASLITERATURA INFANTIL DIGITAL: DA PRODUÇÃO BRASILEIRA À LEITURA DE CRIANÇAS índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista da FAEEBA: Educação e Contemporaneidade

versão impressa ISSN 0104-7043versão On-line ISSN 2358-0194

Resumo

MENDES, Nataniel  e  SILVA, Elizabeth Corrêa da. DIGITAL CULTURE AND THE TEACHING OF LITERATURE: POSSIBILITIES AND CONSIDERATIONS. Revista da FAEEBA: Educação e Contemporaneidade [online]. 2022, vol.31, n.65, pp.261-280.  Epub 25-Out-2022. ISSN 2358-0194.  https://doi.org/10.21879/faeeba2358-0194.2022.v31.n65.p261-280.

In this paper, we aim to critically reflect on the intersections between digital culture and literature teaching. Through netnography and literature review, we present some possibilities for working with literary texts. These possibilities are contrasted with the analysis of statements present on Netflix, YouTube, and Twitter. This movement results in necessary ponderings for the exercise of teaching, which are discussed in this investigation based on the concept of reification.

Palavras-chave : digital culture; teaching-learning; literature.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )