SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 número70EDUCAÇÃO PERMANENTE, INTERVENÇÕES E DESENVOLVIMENTOS NO ENSINO SUPERIORSENTIDOS DE EDUCAÇÃO INTEGRAL DE DOCENTES E FAMILIARES: UMA DISCUSSÃO SOBRE O DIREITO À EDUCAÇÃO índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista da FAEEBA: Educação e Contemporaneidade

versão impressa ISSN 0104-7043versão On-line ISSN 2358-0194

Resumo

SEVERO, José Leonardo Rolim de Lima. DIDACTIC AND INTEGRAL EDUCATION: PERSPECTIVES OF TEACHERS IN PUBLIC SCHOOLS IN PARAÍBA-BRAZIL. Revista da FAEEBA: Educação e Contemporaneidade [online]. 2023, vol.32, n.70, pp.49-61.  Epub 29-Ago-2023. ISSN 2358-0194.  https://doi.org/10.21879/faeeba2358-0194.2023.v32.n70.p49-61.

The aim of the paper is to discuss, on the light of data collected from 162 fulltime public school teachers in Paraiba, didactic challenges in the construction of teaching practices from the perspective of Integral Education. The analytical treatment of the data was guided by the technique of Categorical Content Analysis. The innovative and paradigm-breaking pedagogical discourse associated with Integral Education is crossed by challenges and gaps that distance teachers from a pedagogical practice integrative. To this objective, the Didactic should mobilize alternative ways of conceiving and organizing teaching inspired by inventiveness, collaboration and social quality of learning.

Palavras-chave : Didactic; Integral Education; Teaching.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português | Inglês     · Português ( pdf ) | Inglês ( pdf )