SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número01Sociedade, Estado e educação: notas sobre Rousseau, Bonald e Saint-SimonO Movimento dos Atingidos pelas Barragens da Bacia do Rio Uruguai e a ação político-educativa dos mediadores índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação

versão impressa ISSN 1413-2478

Resumo

NUNES, Clarice. Teaching and history 01 education: testing a hypothesis. Rev. Bras. Educ. [online]. 1996, n.01, pp.67-79. ISSN 1413-2478.

A research of books on the History of Education, published in Brazil, serves as a starting point for this article which examines some interpretative hypotheses regarding the characteristics that this material presents. The content of the books researched are structured on two axis: the organization of schools and pedagogical theories. The text is supported by biographies of other authors and data from studies in pointing out some of the possible origins of concepts identified in these books.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )