SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue17Resistance, change and adaptation in argentine universities: concept problems and tendencies emerging from academic 'government and managementJohn Dewey and the Brazilian educational thinking: the main position of the concept of change author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Revista Brasileira de Educação

Print version ISSN 1413-2478

Abstract

CATANI, Afrânio Mendes; CATANI, Denice Bárbara  and  PEREIRA, Gilson R. de M.. As apropriações da obra de Pierre Bourdieu no campo educacional brasileiro, através de periódicos da área. Rev. Bras. Educ. [online]. 2001, n.17, pp.63-85. ISSN 1413-2478.

A partir de pesquisa realizada em 20 periódicos especializados em educação, editados entre 1971 e 2000, são analisadas as formas de apropriação da obra de Pierre Bourdieu no campo educacional brasileiro. O conjunto dos 355 artigos publicados nesses periódicos que fazem referências ao sociólogo constitui o corpus básico para a análise das peculiaridades das interpretações brasileiras do autor.

        · abstract in English     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )