SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número25A constituição das interações em sala de aula e o uso do livro didático: Análise de uma prática de letramento no primeiro cicloQuinze anos de ciclos no ensino fundamental: Um balanço das pesquisas sobre a sua implantação índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista Brasileira de Educação

versión impresa ISSN 1413-2478

Resumen

FRANCO, Creso. Ciclos e letramento na fase inicial do ensino fundamental. Rev. Bras. Educ. [online]. 2004, n.25, pp.30-38. ISSN 1413-2478.

ABSTRACT The article presents and criticises the sources that provide elements for measuring the relative prevalence of the organisation of schooling in cycles in the Primary Education in Brazil. It discusses perspectives that solve methodological problems present in many surveys that make use of those sources. Also, based on those sources, it describes the recent status of the policies implanted in the State and Municipal Secretaries in the Brazilian capital cities. With reference to cycles in the early years of Primary Education, it discusses the potentials and limits of quantitative research that try and evaluate the impact of cycles in Brazilian education.

Palabras clave : Cylces and Literacy; Primary Education; Statistical Sources.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )