SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número26A arte de endurecer “miolos moles e cérebros brandos”: a racionalidade médico-higiênica e a construção social da infânciaTransposição ou recontextualização? Sobre a produção de saberes na educação em museus de ciências índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista Brasileira de Educação

versión impresa ISSN 1413-2478

Resumen

MARTINS, João Batista. Contribuições epistemológicas da abordagem multirreferencial para a compreensão dos fenômenos educacionais. Rev. Bras. Educ. [online]. 2004, n.26, pp.85-94. ISSN 1413-2478.

Presents the contributions of the multi- referential approach to the understanding of educational phenomena emphasising the epistemological aspects. To this end, we discuss the historical moment in which the notion of multi- referentiality is structured as well as some of the concepts used to re-situate the epistemological questions inherent to the knowledge building process on social phenomena and, more specifically, those related to education.

Palabras clave : Multi- Referentiality; Education; Epistemology.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )