SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número26Transposição ou recontextualização? Sobre a produção de saberes na educação em museus de ciênciasFios e furos: a trama da subjetividade e a educação índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista Brasileira de Educação

versión impresa ISSN 1413-2478

Resumen

LOPES, Alice Casimiro. Políticas curriculares: continuidade ou mudança de rumos?. Rev. Bras. Educ. [online]. 2004, n.26, pp.109-118. ISSN 1413-2478.

Analyses the curriculum policies developed by the Lula Government. It concludes by stating that they belong to the same epistemological community as those developed by the previous Fernando Henrique Cardoso Government. It also mentions the main possible turning points, as far as Ball’s analysis of curriculum policy, Bernstein’s recontextualization and Canclini’s hybridism are concerned.

Palabras clave : Curriculum Policy; Hybridism; Recontextualization.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )