SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número26Transposição ou recontextualização? Sobre a produção de saberes na educação em museus de ciênciasFios e furos: a trama da subjetividade e a educação índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação

versão impressa ISSN 1413-2478

Resumo

LOPES, Alice Casimiro. Políticas curriculares: continuidade ou mudança de rumos?. Rev. Bras. Educ. [online]. 2004, n.26, pp.109-118. ISSN 1413-2478.

Analyses the curriculum policies developed by the Lula Government. It concludes by stating that they belong to the same epistemological community as those developed by the previous Fernando Henrique Cardoso Government. It also mentions the main possible turning points, as far as Ball’s analysis of curriculum policy, Bernstein’s recontextualization and Canclini’s hybridism are concerned.

Palavras-chave : Curriculum Policy; Hybridism; Recontextualization.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )