SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número31Tecnologias e novas educaçõesAs tecnologias de comunicação e informação na escola; relações possíveis... relações construídas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista Brasileira de Educação

versión impresa ISSN 1413-2478

Resumen

BARRETO, Raquel Goulart; GUIMARAES, Glaucia Campos; MAGALHAES, Ligia Karam Corrêa de  y  LEHER, Elizabeth Menezes Teixeira. As tecnologias da informação e da comunicação na formação de professores. Rev. Bras. Educ. [online]. 2006, vol.11, n.31, pp.31-42. ISSN 1413-2478.

This text aims to discuss how technologies of information and communication (ICT) are used in the teachers' education. Based on theses and dissertations, defended between 1996 and 2002, it analyses discrete elements and relations with the aim of mapping three trends in the incorporation of ITC: (1) as a strategy to develop diverse distance learning programmes; (2) as a possibility for improving teaching-learning processes; and (3) as the key to e-learning.

Palabras clave : Technologies; Teachers' Education; Teaching Modes.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )