SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número50A polivalência no contexto da docência nos anos iniciais da escolarização básica: refletindo sobre experiências de pesquisas índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação

versão impressa ISSN 1413-2478

Resumo

CHRISTOFARI, Ana Carolina  e  SANTOS, Kátia Silva. Políticas locais de reestruturação curricular por ciclos: avanços e desafios. Rev. Bras. Educ. [online]. 2012, vol.17, n.50, pp.411-431. ISSN 1413-2478.

The starting point of this text are two Master studies conducted from 2005 to 2008 at the Federal University of Rio Grande do Sul. Such studies addressed local policies of curriculum restructuring per cycles in two Municipal Education Systems: Porto Alegre (Rio Grande do Sul state) and Vitoria da Conquista (Bahia state). The descriptions emphasize the possible effects of current policies of school inclusion on the schooling process. Organized per cycles, both systems aim at an understanding of schooling as a continuous, uninterrupted process. These systems' guidelines indicate that the educational process should be guided by the principle of democratic education accessible to all.

Palavras-chave : Education; Training Cycles; Curriculum.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )