SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número55Gênero como possibilidade ou limite da ação social: um olhar sobre a perspectiva de crianças pequenas em um contexto de educação infantilPedagogia, educação especial e educação inclusiva na Unesp: história e trajetória índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação

versão impressa ISSN 1413-2478

Resumo

OLIVEIRA, Cristina Borges de. Jovens deficientes na universidade: experiências de acessibilidade?. Rev. Bras. Educ. [online]. 2013, vol.18, n.55, pp.961-984. ISSN 1413-2478.

This article addresses the affirmative action policies in higher education for people with limitations due to disability and problematizes the conditions of accessibility and conditions of remaining at that level of education. Based on narratives collected in interviews and interpreted hermeneutically, it prioritizes the experience of undergraduate quota students from a public institution of higher education aiming at presenting how the subjects understand their integration in that context with regard to university pedagogy and relationships with colleagues, teachers and administrators. The conclusion points to the limited cultural participation of these subjects, who are not part of social networks, do not recognize themselves as part of collectives and face problems related to academic pedagogy.

Palavras-chave : Affirmative Action Policy for Individuals with Disabilities; Higher Education; Accessibility.

        · resumo em Português | Espanhol | Espanhol | Espanhol | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )